Lokal Kundklubb

Varför lokal kundklubb?

FILLits ortskoncept för det möjligt för handlarna att agera som gammeldags handlare som kände alla sina kunder och deras behov – att driva varje butik med stark lokal närvaro och känsla för den lokala marknaden. I en mycket konkurrensutsatt marknad får butikerna samma verktyg som de stora kedjorna. Med en kundklubb får butikerna lojalare kunder, ökar sin marknadsandel och stärker sitt varumärke lokalt.

Fördelar med lokal kundklubb

  • Enkelt att använda
  • Belönar konsumenter att handla lokalt
  • Lönsamt för butikerna – ger redskap för att öka försäljningen och lojaliteten

Anslutna butiker träffas regelbundet för att dela erfarenheter och titta på utvecklingen. Med på träffarna finns ofta köpmannaföreningen och lokaltidningen. Kunderna blir belönade för att de handlar lokalt. Belöningen gör att de blir mer lojala och konsumerar mer i andra butiker som är anslutna till den lokala kundklubben. Läs mer om relationsmarknadsföring här.

Med lokala kundklubbar får köpmannaföreningen eller centrumföreningen ett kraftfullt verktyg som stärker den lokala handeln.

Lokaltidningen hjälper marknaden att blomstra genom att ge butikerna möjlighet att kombinera annonsering med relationsmarknadsföring.

Att skapa en lokal kundklubb

Butikerna på en ort går samman och bildar en lokal kundklubb. Klubben får ett gemensamt namn men varje butik bestämmer sitt eget bonusprogram. Konsumenterna på orten får en nyckelbricka som hämtas hos de anslutna butikerna. De registrerar sig enkelt på en hemsida och kan använda samma bricka att samla bonus på hos alla anslutna butiker.

Tekniken vi använder oss av är enkel och kostnadseffektiv, läs mer här.

FILLit instiftar ”Lokala Handelns Dag!”

sign

 

Den lokala handelns dag infaller varje år den sista lördagen i april. I år den 29 april 2017.

FILLit vill ge Sveriges lokala handlare, kommuner och köpmannaföreningar ett starkt incitament för att uppmärksamma handeln i sig.

Den lokala handelns dag inbjuder till allt från större torgfester till annonsering under gemensam rubrik i ortens lokaltidning, där man ger handlarna  möjlighet att ge sina kunder extra bra erbjudanden för att fira denna dag!.”

 

Möjligheter med en lokal kundklubb

  • Lojalitetsprogram / Bonussystem
  • Direktkanal marknadsföring mot konsumenterna (Email, SMS, brev)
  • Handelsdata från din butik
  • Händelsestyrda SMS-kampanjer
    • Återkommande event: t.ex födelsedag, namnsdag
    • Pushade events: T.ex Kanelbullens dag, Lokalhandels dag, etc..
    • Återvinna kunder som inte varit inne i butiken på länge
  • Presentkort

 

Hur kommer jag igång?

Kontakta info@fillit.se för att få mer information!