För Tidning

 

FILLit stärker relationen med lokala annonsörer och läsare

Genom att ge lokala handlare effektiva verktyg att öka sin försäljning och lönsamhet bidrar ni till en blomstrande lokal handel och stärker tidningens varumärke på orten.

Affärsmöjligheter för tidningen

Nya intäktsmöjligheter – kompletterande produkter till annonsaffären.

  • Nya annonspaket
  • Ni hjälper handlarna att driva upp kundbesöken med sms, e-post och  print
  • Tidningen får ett verktyg att utveckla annonsörernas affär och skapa lojalare och lönsammare kunder

 

Business intelligence

Med en lokal kundklubb genereras lokal konsumtionsdata som ger värdefull information.

Location Insight  Var bor konsumenterna i ert området?  Hur mycket av konsumtionskraften kommer utanför ert område och hur stor andel bor i upptagningsområdet?
Consumer insight Kunskap om konsumenterna och deras konsumtionsbeteende

Den lokala konsumtionsdata som genereras kan användas för att höja värdet på RTB, Real time bidding, genom bättre data ”Big data”.

Vill du veta mer om Real time bidding kan följa länken här.
Vill du veta affärsnyttan med Big data, följ länken här.

En av våra kunder, Markbladet vann pris på Gratistidningarnas förening i våras med sin lokala kundklubb. De har döpt sin kundklubb till Klubb Markbladet

Vinnare av Bästa Digitala Initiativ

Markbladet – Klubb Markbladet

Juryns motivering:

Genom att gå i bräschen för att utveckla den lokal-lokala handeln i tider av tilltagande konkurrens och i kombination med utnyttjande av de möjligheter som den digitala tekniken innebär har vinnaren skapat ett eget lokalt ekosystem som ger ett tydligt värde för alla parter.